Minulý týden k nám do administrativní budovy Krejcárek zavítala z Izraele s novými hodinkami pro telemetrii produktová manažerka Shay Copitt (CardiacSense).
Jednali jsme nejen o nových funkcích hodinek, ale především o specifickém řešení pro zdravotnická zařízení. Jednání se zúčastnil Mgr. Michal Mareš, obchodní ředitel, STAPRO s. r. o. a Martin Mudra, jednatel, Scalesoft s.r.o.
Zřejmě každý z Vás intenzivně vnímá, co se děje v současné době na Ukrajině, kdy Ruská federace pod vedením Putina napadla sousední stát vojenskou silou. V Evropě je válka, lidská tragédie, chceme jako holding podpořit obrannou aktivitu Ukrajiny.
Správní rada FONS JK Group, a.s. zastupující společnosti STAPRO s. r. o., MeDila spol s.r.o., Laboratoř lékařské mikrobiologie s.r.o., BIONIK Stapro Group s.r.o. a CICERO Stapro Group s.r.o. se rozhodla odeslat na účet Velvyslanectví Ukrajiny v Praze finanční dar ve výši 1 milion korun.
Těm, kteří se rozhodnou z vlastních zdrojů podpořit stejnou či jinou sbírku, předem velmi děkujeme za vyjádřenou sounáležitost. Věříme, že veškerá pomoc bude velmi efektivně využita a nebudeme mít v Evropě dlouhodobě okupované státy, tak jak jsme tomu byli dlouhou dobu zvyklí u nás.
Celá situace je určitě hrozná a děsivá. Pro nás, kteří žádnou válku nezažili jen velmi těžko představitelná, ale síla vůle, se kterou se brání celá Ukrajina invazi ruských vojsk, je přes všechnu tu hrůzu určitě inspirující aspoň pro to, abychom si utáhli opasky a pomohli, jak jen to bude možné.
V březnu 2021 byl zákazníkům FONS Openlims (FOL) nabídnut nový modul Automatického zakládání žádanek (AZŽ), který bez zásahu obsluhy provede příjem požadavků na vyšetření do laboratorního informačního systému. Pacientská data s požadavky a volitelně i s výsledky mohou být žadatelem (odběrová centra, školy, firmy, …) předána ve formě XML souborů (DASTA 4) nebo formalizovaného textového souboru *.csv, který je možno generovat přímo z tabulek Excel. Žádanky, které při odběru žadatel nezaložil do registru ISIN (v žádance neobsahují ID ISIN) mohou být samostatnou funkcí po jejich příjmu do FOL dávkově do ISIN založeny.
Během tří měsíců rutinního používání se z tohoto modulu stal na řadě zakázek nezbytný pomocník pro zvládnutí obrovského množství žádanek na testy Covid (PCR, Antigeny, protilátky), které by pro laboratoře nebyly při manuálním zápisu kapacitně zvládnutelné. U největšího zpracovatele těchto vyšetření se podařilo zadat přes 200 tisíc žádanek za měsíc. To oproti ručnímu zápisu představuje úsporu monotónní práce cca 30ti pracovníků na příjmu. Dalším benefitem pro laboratoře je i minimalizace chyb obsluhy a přenesení odpovědnosti za poskytnutí správných údajů o pacientech na stranu objednatelů vyšetření.
V průběhu prázdnin ÚZIS uvolnil dlouho očekávanou funkci pro ověření oprávněnosti antigenního nebo PCR testu. Funkce byla do modulu doplněna a umožňuje laboratoři snadno zjistit, zda požadavek na vyšetření bude uhrazen.
Spektrum požadavků není modulem omezeno pouze na vyšetření Covid, ale může být použito i pro zakládání žádanek běžných vyšetření, u nichž je možné provést jednoznačnou identifikaci materiálů. (Aktualizace: 1.9. bylo popsaným modulem v jedné soukromé laboratoři zapsáno 25tis. žádanek na PCR vyšetření.)
V manažerském systému FONS Reports finišují programátorské práce na vytvoření modulu kompenzační vyhlášky, která vyšla k 30. červnu. Nasazovat se bude u zákazníků v průběhu srpna.
K 30. 6. vyšla ve sbírce zákonů Vyhláška 242/2021 o stanovení způsobu zahrnutí kompenzace do výše úhrad za hrazené služby poskytnuté v roce 2021, tzv. kompenzační vyhláška, jejímž úkolem je zmírnit a zohlednit dopady pandemie COVID-19.
Vyšla opět v plném znění úhradové vyhlášky v rozsahu 168 stran. Její účinnost je stanovená od 1. 7. 2021 a stejně jako minulý rok deklarovaly pojišťovny, že péče poskytnutá v r. 2021 bude vyhodnocená podle obou vyhlášek a vypořádána podle výpočtu příznivějšího pro zdravotnické zařízení.
Pro jednodušší získávání informací o pacientech v souvislosti s COVID-19 aktuálně vzniká do klinických systémů FONS Enterprise, FONS Akord a Stapro Medea nový modul Informace z ISIN.
Lékaři a sestře poskytne o ošetřovaném pacientovi aktuální záznamy z registru ISIN o:
vakcinaci,
testech,
prodělané nemoci,
vystavených lékových žádankách
Navíc bude možné si pro pacienta vytisknout certifikát o vakcinaci a testech.
Všechny tyto informace budou v klinickém systému dostupné pomocí volání webové služby, která z ISIN stáhne aktuální informace o daném pacientovi.
Lze využít na recepci nemocnice nebo například na příjmových odděleních, ambulancích.
Na základě uživatelských ohlasů a požadavků z instalací a školení modulu Úhradová vyhláška 2021 v manažerském systému FONS Reports jsme připravili update tohoto modulu.
V rámci updatu mohou uživatelé získat informace například o:
– zpřesnění odhadu úhrad
– zohlednění nových léčivých přípravků a zdravotních výkonů v souvislosti s Covid19
– promítnutí činnosti vakcinačních center do úhrad apod.
K uvedené problematice pořádáme pro naše zákazníky webinář ve čtvrtek 3. 6. 2021 v 10.00 hod a ve 13.00 hod.
V případě zájmu o webinář neváhejte kontaktovat Ing. Věru Kovářovou na adrese kovarova@stapro.cz
Moderní technologie v současné době přispívají také k příjemnějšímu stravování pacientů i zaměstnanců. Díky nim jsou tak zásadním způsobem snížené náklady a zvýšená rychlost celého procesu stravování (od skladové evidence až po konečné hodnocení stravy strávníky). Reálným příkladem toho je náš nemocniční stravovací systém FONS Akord DIET, který zajišťuje pomocí moderních technologií komplexní řízení celého stravovacího provozu ve zdravotnických zařízení, a to od těch malých až po velké a fakultní.
V rámci stravovacího systému FONS Akord DIET se tak můžete setkat například s využitím mobilních čteček pro vedení skladové evidence, dále s dotykovými obrazovkami pro objednávky i rychlý prodej doplňkového sortimentu či s grafickými výdejními terminály pro hladký výdej stravy. Nezbytnou součástí jsou platební terminály a také možnost konečného zhodnocení zaměstnaneckého stravování v samostatné aplikaci nebo v rámci webové objednávky stravy.